קורס מורים ליוגה - דו שנתי - אוקטובר 2022ימי שישי בנאיה יוגה
500 שעות - תעודה בין לאומית - מוכר ארגון מורי היוגהיובל בן מרדכיתנאים, מחירים וחובות הקורס
מטרות הקורס
נלמד כיצד להתאמן ביוגה כראוי, בהתמדה ואורך זמן
נלמד אימון וחקירה של תנוחות היוגה לפי תוכנית הממשיכים במדריך האימון של ויג'נאנה יוגה
(intermidiate program of the vijnana yoga practice manual)
נלמד להתאמן במדיטציה
נלמד להתאמן בטכניקות נשימה (פראניאמה).
נלמד להתאמן לפי שבעת העקרונות החיוניים של הויג'נאנה: הרפיה, תודעה ריקה, כוונה, השתרשות, חיבור, נשימה והתארכות
נלמד טכניקות ניקוי (קריות)
נלמד את הטקסטים היוגיים המרכזיים (יוגה סוטרה, בהגווד גיטה ועוד)
נלמד את הבסיס לאנטומיה ופיזיולוגיה
נלמד איך ללמד יוגה
במהלך הקורס ניתן דגש מיוחד ללימוד ואימון ב"מידות" (יאמה וניאמה)
תנאי הקבלה לקורס
אימון ביוגה של שנתיים לפחות.
מכתב המלצה ממורה
ראיון אישי
חובות ודרישות להסמכה ותעודה
נוכחות בלא פחות מ-80% מהשיעורים
אימון יום יומי בבית
לימוד שיעור יוגה בפני הכיתה
פרויקט גמר
התנסות מעשית של 12 שיעורים
תכנית הקורס
מבוא ותרגול
הגדרות שונות למושג יוגה
סביבת המתרגל ועקרונות לתרגול אישי
תזונה יוגית
סדר היום היוגי
אסנה
לימוד עקרונות בסיסיים לביצוע האסנות
הגדרת אסנה
לימוד אסנות בסיסיות ומתקדמות תוך דגש על ביצוע מדויק, מאוזן ומחובר, על מנת להגיע לביצוע יציב ונינוח
לימוד התאמות ושימוש בעזרים
פראנאיאמה
הגדרת פראנאיאמה
הכרת המקורות לתרגול
לימוד ותרגול סוגי פראנאיאמה שונים
הבנת המנגנון הפיזי של הנשימה
מדיטציה
הגדרת מדיטציה
תרגול טכניקות שונות של מדיטציה
הכרות עם טכניקות של כינוס חושים וריכוז
טכניקות הרפיה, יוגה נידרה
נושאים נוספים הקשורים לתרגול
לימוד מעמיק של הבנדהות ומודרות ושילובן בתרגול
מנטרות, ג'אפה
קריות (חלק)
הכרות עם מושגים רלוונטיים באנטומיה היוגית: נאדיז, צ'אקרות, קונדליני, סוגי פראנה, הגופים השונים ועוד
היסטוריה ופילוסופיה של היוגה
רקע ראשוני על התרבות ההודית, סקירה היסטורית של היוגה על פי טקסטים, אמונות וגישות שונות של עבודת האל.
שיחה על מושגי יסוד ראשוניים המתקיימים בבסיס התרבות הוודית וקריאה בריג וודה
האופנישדות: יסודות היוגה המודרנית, תפיסת הקשר בין מורה ותלמיד, היציאה ליער
הרמאיאנה והמהבהארטה: האפוסים
הבהגווד גיטה: בהקטי יוגה, ג'ננה יוגה וקארמה יוגה
מיתולוגיה: הצגת פנתאון האלים; סיפורי אלים שונים
היוגה הקלאסית: היוגה סוטרות של פטנג'לי יילמדו בהרחבה רבה
האטה יוגה פרדיפיקה וטקסטים נוספים הקשורים להאטה יוגה
דגשי הלימוד: בלימוד הטקסטים נקשר בין ההיסטוריה התרבותית של הודו והיסודות הקדומים של היוגה בטקסטים לבין היוגה העכשוית.
כמו כן נבדוק את הרלוונטיות של הטקסטים לאימון האישי
דידקטיקה והוראת היוגה
בניית מערך שיעור, הצבת מטרות בהוראה ותכנון לקראת השגתן
קשר מורה תלמיד, תפקידו של מורה היוגה
תיקון ביצוע האסנות
מציאת האיזון הנכון בין הדגמה, מתן הנחיות, צפייה בתלמידים, תיקון התנוחות ועוד
יצירת אוירה נכונה בשיעור
שילוב הפילוסופיה בתוך השיעורים
אתיקה מקצועית
התמודדות עם צרכים מיוחדים של תלמידים כגון — אנשים עם בעיות גופניות, נשים בהריון ועוד
אנטומיה ופיזיולוגיה
הכרות עם מערכות הגוף, עם דגש על מערכת השריר והשלד והפיזיולוגיה של הנשימה
נושאי הלימוד | פירוט | שנה א' | שנה ב' | סה"כ שעות |
רקע היסטורי + פילוסופיה | היסטוריה של התפתחות היוגה, הענפים השונים של היוגה, יוגה מודרנית | 32 | 32 | 64 |
עקרונות הויג'נאנה יוגה | לימוד שבעת העקרונות ושילובם באימון היומי | 3 | 3 | 6 |
ישיבה | לימוד ותרגול מתמשך של טכניקות ישיבה ומדיטציה: ישיבה שקטה, מיינדפולנס, ריכוז באובייקט, תודעה רחבה | 20 | 20 | 40 |
פראניאמה | לימוד ותרגול מתמשך של טכניקות נשימה: אוג'אי, קפלבהטי, נאדישודהנה, אנלומה-וילומה, וואיוס | 30 | 30 | 60 |
אסאנות | לימוד ותרגול מתמשך של תנוחות יוגה, חלוקה לקבוצות עיקריות | 120 | 120 | 240 |
אנטומיה ופיזיולוגיה של גוף האדם | לימוד מבנה גוף האדם, המרכיבים והתהליכים העיקריים בו | 18 | 18 | 36 |
פתולוגיה + יוגה תרפיה | הרחבה על פציעות נפוצות אופייניות לאורח החיים המודרני, התאמה למצבי חיים שונים (הריון /מחלה/נכות/גילאים מבוגרים) | 12 | 12 | 24 |
התנסות וצפייה בהוראה | סטאז' אצל מורה ותיק/ה | 14 | 14 | 28 |
אתיקה, יחסי מורה-תלמיד, דילמות בהוראה
|
| 1 | 1 | 2 |
ספרות יוגית או משיקה | הגשת 4 דוחות קריאה בשנה |
|
|
|
|
|
|
| 500 |